Bismillahirrahmanirrahim
Hari ni rasa terngiang2 dengan cerita pagi tadi..luahan Encik husband masa breakfast..keluhan Encik husband nampak sangat betapa dia kecewa dengan sikap customer dia..
2 minggu lepas xsilap,ada sorang mamat ni dari Jenaris Kajang contact minta tengokkan laptop dia..Encik husband macam biasa pergi pick up, balik servis dan hantar semula laptop..kata Encik husband,laptop dia kena format balik je..dah cek semua,xde masalah lain..masa hantar balik laptop tu,si mamat ni cakap dia akan bank in duit..xde cash nak bagi..Encik husband ok je..dia percayakan customer..
Selepas seminggu,masih xde apa2..walaupun hanya RM40,tapi banyak what..dengan penat Encik husband ulang alik gi Jenaris tu..masa dan tenaga dia lagi..lepas tu plak,siap masukkan software paling latest kot kat si mamat tu..
Semalam Encik husband whatsapp tanya mamat tu..lama dia nak reply pun..haishhh...dah reply,bukan kata nak minta maaf lambat bayar..tapi macam sengaja mencari salah orang..'kenapa naik error?..kenapa itu..kenapa ini..???'..wahh,sebelum dapat whatsapp Encik husband xde plak ko nak komplain ye???
Encik husband cakap ngan Maz...'kalau xnak bayar,cakap je lah xnak bayar'..sedih bunyinya..hmm,kesian Encik husband..dia kata,abang anggap xde rezeki abang kali ni..
Maz pun xtau nak cakap apa..geram..tapi bila dah orang xde cash kat tangan,xkan nak marah2 kan?xpe lah..Allah ada..xsusah pun..ko terlepas kat dunia,akhirat ada..serupa ko hutang orang jugak lah kes nya ..kecuali Encik husband aku yang baik hati ni halalkan..
Selalu dengar orang yang repair/servis laptop tu yang menipu..ni x..customer yang buat hal..oh dunia...dah terbalik..harap2 benda macam ni xberulang lagi..hidup kita ni kalau kita buat orang,satu hari Allah bayar cash..wait and see!!
No comments:
Post a Comment